Παγκόσμια ημέρα αυτισμού και παιδικού βιβλίου

Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου – «Διασχίστε τις θάλασσες με τα φτερά της φαντασίας»

 

Οι ιστορίες ταξιδεύουν πάνω στα σύννεφα, λαχταρώντας ν’ ακούσουν το χαρούμενο χτύπημα της καρδιάς σας

Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος 2 Απριλίου, ημέρα γέννησης του μεγάλου Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν (2 Απριλίου 1805), γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου. Καθιερώθηκε πριν από 57 χρόνια (1966), από τη Διεθνή Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα, με σκοπό να τονώσει την αγάπη για το διάβασμα και να στρέψει την προσοχή στα παιδικά βιβλία, σε μια προσπάθεια διεθνούς συνεργασίας για την ανάπτυξη και τη διάδοση της παιδικής λογοτεχνίας. Το 2024 υπεύθυνο για το υλικό του εορτασμού είναι το Τμήμα της Ιαπωνίας. Το μήνυμα γράφτηκε από τη συγγραφέα Έικο Καντόνο (γ. 1935), η οποία έχει γράψει πολλά βιβλία που έχουν μεταφραστεί σε 10 γλώσσες και το 2018 τιμήθηκε από την ΙΒΒΥ με το Βραβείο Χανς Κρίστιαν Άντερσεν

Β΄τάξη   Παγκόσμια ημέρα σχολικού βιβλίου

Με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου οι  μαθητές της Β΄ τάξης παρακολούθησαν ένα μικρό βίντεο με θέμα τη ζωή του μεγάλου παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν και έγινε αναφορά  στα πιο γνωστά παραμύθια που έχει γράψει.

Στη συνέχεια έγινε  ανάγνωση του βιβλίου << Τα παιδιά Των Λουλουδιών >> από την εκπαιδευτικό της τάξης και ακολούθησε σχετική  συζήτηση  . Επισημάναμε  μέσα από την παραπάνω τρυφερή ιστορία το πόσα πράγματα μπορεί να καταφέρει η αγάπη και την δύναμη της καλοσύνης και της κατανόησης προς κάθε τι διαφορετικό.

Σε επόμενο βήμα έγινε η Βιβλιοπαρουσίαση  του συγκεκριμένου βιβλίου. ’Έτσι  οι μαθητές /τριες  συμπλήρωσαν  σε ένα φύλλο εργασίας που τους δόθηκε την συγγραφέα , τον εικονογράφο,  τον εκδοτικό οίκο ,   τον τίτλο , τους ήρωες και  όλοι μαζί γράψαμε με λίγα λόγια την ιστορία που διαβάσαμε.

Στο τέλος τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να  ζωγραφίσουν  στο  ατομικό φύλλο εργασίας, ότι τους άρεσε και τους έκανε εντύπωση.

Με γνώμονα την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου στις 2 Απριλίου, οι μαθητές της Γ’ τάξης χωρίστηκαν σε τέσσερις ομάδες, στις οποίες δόθηκαν από τέσσερα βιβλία της δανειστικής βιβλιοθήκης του σχολείου μας. Η κάθε ομάδα ανέλαβε να επεξεργαστεί τους τίτλους των βιβλίων και να δημιουργήσει μία φανταστική ιστορία συνδυάζοντάς τους μεταξύ τους. Οι ιστορίες αυτές συνοδεύτηκαν από σχετικές ζωγραφιές των μαθητών. Στη συνέχεια, κατασκευάστηκαν από τους μαθητές σελιδοδείκτες, ώστε να χρησιμοποιηθούν στα παιδικά λογοτεχνικά βιβλία της τάξης.

Επίσης την ίδια μέρα δόθηκε στους μαθητές/τριες μια εργασία μαθηματικών για το σπίτι με προβλήματα με σχετικό περιεχόμενο.

Οι μαθητές της Γ΄τάξης με την προτροπή τη κ Αφροδίτης Βουτσελά υπεύθυνης εκπαιδευτικού της Σχολικής Βιβλιοθήκης διάλεξαν τυχαία βιβλία από τη βιβλιοθήκη του σχολείου και έγραψαν ιστορίες αξιοποιώντας τους τίτλους των βιβλίων. Άλλωστε καθ΄όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς η κ Βουτσελά πραγματοποιεί πρόγραμμα φιλαναγνωσίας και παρουσίασης των βιβλίων από τους μαθητές.

Δ΄Ταξη

Αρχικά είδαν ένα βιντεάκι για τη ζωή και το έργο του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν .

https://www.youtube.com/watch?v=3luffdqNtxU

Στη συνέχεια παρατήρησαν την αφίσα  2024 για την παγκόσμια ημέρα Παιδικού Βιβλίου και συζήτησαν σχετικά με την εικονογράφηση και το περιεχόμενο του μηνύματος όπως το μετέφρασε η Λότη Πέτροβιτς Ανδρουτσοπούλου.

 Το μήνυμα για τη φετινή Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου
Ελληνική μετάφραση: ΛότηΠέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου

Διασχίστε τις θάλασσες με τα φτερά της φαντασίας
Οι ιστορίες ταξιδεύουν πάνω στα σύννεφα, λαχταρώντας ν’ ακούσουν το χαρούμενο χτύπημα της καρδιάς σας.

Είμαι μια ιστορία που ταξιδεύει. Πετάω παντού, με τα φτερά του ανέμου ή τα φτερά των κυμάτων, καμιά φορά και με τα λεπτά φτερά της άμμου. Πετάω βέβαια και με τα φτερά των μεταναστευτικών πουλιών, ακόμα και με τα φτερά των αεροπλάνων.

Στέκομαι δίπλα σου. Γυρίζω τις σελίδες για να σου πω μια ιστορία, εκείνη που θέλεις ν’ ακούσεις. Θα σου άρεσε μια παράξενη και απίστευτη ιστορία; Ή μια λυπητερή, μια τρομακτική ή μια αστεία; Αν δεν έχεις διάθεση να την ακούσεις τώρα, δεν πειράζει. Όμως ξέρω πως κάποια μέρα θα θέλεις. Όταν θέλεις, λοιπόν, φώναξε: «Ιστορία που ταξιδεύεις έλα! Κάθισε δίπλα μου!». Κι αμέσως θα πετάξω κοντά σου.
Έχω τόσες ιστορίες να σου πω! Τι θα έλεγες για την ιστορία ενός μικρού νησιού που είχε βαρεθεί τη μοναξιά του, έμαθε να κολυμπάει κι αποφάσισε να βρει έναν φίλο; Ή για την ιστορία μιας παράξενης νύχτας, όταν παρουσιάστηκαν δύο φεγγάρια στον ουρανό; Ή για τη νύχτα που χάθηκε ο Αγιοβασίλης;
Ω! Ακούω την καρδιά σου να χτυπάει όλο και πιο γρήγορα: Τικ τακ, τίκι τακ, τίκι τίκι τακ!

Η ιστορία που ταξιδεύει βρήκε τρόπο να μπει μέσα σου κι έκανε την καρδιά σου να χτυπάει. Τώρα θα γίνεις κι εσύ μια τέτοια ιστορία με φτερά, έτοιμη να πετάξει. Έτσι λοιπόν γεννήθηκε ακόμη μια ιστορία που ταξιδεύει!

Στη συνέχεια παρακολουθήσαν την ταινία κινουμένων σχεδίων μικρού μήκους «Τα φανταστικά ιπτάμενα βιβλία του κυρίου Μόρις Λέσμορ» η οποία βραβεύτηκε με Oscar καλύτερης ταινίας animation μικρού μήκους στα 84α Academy Awards κινουμένων σχεδίων.

Συζήτησαν πάνω στην ταινία και τέλος τα παιδιά έγραψαν μια φανταστική ιστορία για έναν γυναικείο χαρακτήρα που εμφανίζεται στην ταινία, μια κοπέλα που πετάει κρατώντας στα χέρια της αντί για μπαλόνια, βιβλία.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε΄ τάξης αναζήτησαν βιβλία διαδικτυακά στην ιστοσελίδα της Ανοιχτής Βιβλιοθήκης, επιλέγοντας ένα βιβλίο για την διαφορετικότητα με τίτλο <<Παράξενα όμορφο>> της Μαρίας Κωνσταντινοπούλου. Στη συνέχεια τα παιδιά διάβασαν το βιβλίο στον διαδραστικό πίνακα της τάξης και ακολούθησε συζήτηση. Αμέσως μετά χωρίστηκαν σε ομάδες και η κάθε ομάδα έφτιαξε από μια αφίσα με μηνύματα και ζωγραφιές προκειμένου να ευαισθητοποιήσουν και τα υπόλοιπα παιδιά του σχολείου για τον αυτισμό.

Οι μαθητές της Στ΄τάξης με την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού Μαριάνθης Αρβανιτίδου δημιούργησαντην αφίσα για την Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου, έπαιξαν το παιχνίδι φαντασίας για να γίνεις συγγραφέας γράφοντας ιστορίες με τους τίτλους των βιβλίων που διάλεξαν τυχαία από τη βιβλιοθήκη του Σχολείου μας και τέλος διάλεξαν για τον εαυτός του ποιο βιβλίο θα ήθελαν να ήταν.Τέλος, κατασκεύασαν σελιδοδείκτες.

 

Παγκόσμια Ημέρα Αυτισμού

Η Παγκόσμια Ημέρα Ενημέρωσης για τον Αυτισμό (World Autism Awareness Day) καθιερώθηκε με απόφαση της γενικής συνέλευσης του ΟΗΕ (Ψήφισμα 62/139) στις 18 Δεκεμβρίου 2007 και διεξάγεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, αρχής γενομένης από το 2008.
Σκοπός της είναι να ενημερώσει την παγκόσμια κοινή γνώμη για τον αυτισμό και τα βήματα που πρέπει να γίνουν για την ομαλή ένταξη των αυτιστικών ατόμων στην κοινωνία.
Η Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου παρέχει μια φανταστική ευκαιρία να εστιάσουμε στην ανάγνωση για ευχαρίστηση, υποστηρίζοντας την αυτονομία των παιδιών στην επιλογή βιβλίων και ενσωματώνοντας μια συνήθεια ανάγνωσης που φέρνει ένα ευρύ φάσμα πλεονεκτημάτων.

Οι μαθητές της Στ τάξης άκουσαν το παραμύθι «Ο Φοίβος κι εγώ» και συζήτησαν για την την καθημερινότητα ενός παιδιού με αυτισμό.

Ακούστε το βιβλίο στο παρακάτω λινκ

https://youtu.be/9HCwbkNxGew?si=8nHSBh9ErSlv0JaA

Τους μαθητές/τριες Ε΄τάξη του σχολείου μας επισκέφτηκε ο Σύλλογος Μέριμνας ΑμεΑ Νοητικής Υστέρησης Ν. Ροδόπης Αγ. Θεοδώρων και πραγματοποιήσαμε δράσεις με σκοπό την ευαισθητοποίηση των παιδιών για τον αυτισμό.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *